فرهنگ و آداب و رسوم كشور تايوان | بخش چهارم
در زمان طوفان ، بسياري از جوانان تايواني روز را با آواز كارائوكه يا بازي فال ماهجونگ مي گذرانند. بسياري از مردم از تماشاي ميني سريال هايي به نام درام تايواني لذت مي برند.
از سال 1999 ، چشمه هاي آب گرم ، كه به زبان چيني به wēnquán معروف است و در ژاپني onsen معروف است ، به لطف تلاش هاي دولت بازگشت. از زمان معرفي ژاپني ها فرهنگ غني onsen خود به تايوان ، با بيشترين تمركز در شمالي ترين قسمت جزيره تايوان ، بيش از 100 چشمه آب گرم كشف شده است.
انيمه و مانگا در تايوان بسيار محبوب هستند. به طنزها ، از جمله مانگا ، در تايوان manhua مي گويند. ديدن يك فروشگاه اجاره مانگا يا يك فروشگاه مانگا در هر دو خيابان شهرهاي بزرگ معمول است.
فرهنگ فروشگاه رفاهتايوان با داشتن بيش از 9200 فروشگاه رفاهي در مساحت 35980 كيلومتر مربع و جمعيت 22.9 ميليون نفر ، داراي آسيا و اقيانوسيه و شايد بالاترين تراكم فروشگاه هاي رفاه در جهان براي هر نفر است: يك فروشگاه به ازاي 2500 نفر يا 0004 فروشگاه براي هر نفر. از 1 ژانويه 2009 ، تايوان همچنين 4800 فروشگاه 7-Eleven دارد و در نتيجه بالاترين تراكم 7-Elevens در جهان براي هر نفر است: يك فروشگاه به ازاي 4778 نفر يا .000210 فروشگاه به ازاي هر نفر. در تايپه ، ديدن دو 7-Elevens در عرض خيابان يا چند مورد از آنها در چند صد متري يكديگر غير معمول نيست.
از آنجا كه اين فروشگاه ها تقريباً در همه جا يافت مي شوند ، فروشگاه هاي راحتي در تايوان از طرف م institutionsسسات مالي يا آژانس هاي دولتي خدماتي مانند جمع آوري هزينه پاركينگ شهر ، قبض هاي آب و برق ، جريمه نقض رانندگي و پرداخت كارت اعتباري را ارائه مي دهند. 81 درصد از خريداران خانگي شهري در تايوان هر هفته از يك فروشگاه رفاهي بازديد مي كنند. ايده امكان خريد اقلام غذايي ، نوشيدني ، فست فود ، مجلات ، فيلم ، بازي هاي رايانه اي و غيره به صورت 24 ساعته و در هر گوشه از خيابان ها زندگي بسيار شلوغ و عجول تايوان را آسان مي كند.
فروشگاه هاي رفاهي شامل:
تأييد (وابسته به Circle K تا سال 2005)مركز خريد خانوادگيسلام زندگي7-يازدهفرهنگ مدرسه كرامتايوان ، مانند همسايگان خود در آسياي شرقي ، به دليل بوكسيبان (補習班) مشهور است ، كه اغلب به عنوان مدرسه cram ترجمه مي شود و در لغت به معناي "كلاس آرايش" يا "كلاس عقب افتادگي" يا براي يادگيري كلاسهاي پيشرفته تر است. تقريباً همه دانش آموزان به نوعي در بوكسيبان حضور مي يابند ، چه براي رياضيات ، مهارت هاي رايانه اي ، انگليسي ، ساير زبان هاي خارجي يا آمادگي براي امتحان (كالج ، تحصيلات تكميلي ، TOEFL ، GRE ، SAT و غيره). اين امر با فرهنگ شايسته سالاري كه شايستگي ها را از طريق آزمون اندازه گيري مي كند ، با ورود به دانشگاه ، تحصيلات تكميلي و خدمات دولتي كه كاملاً در مورد آزمون تصميم مي گيرند ، تداوم مي يابد. اين امر همچنين منجر به احترام قابل توجه براي مدارك تحصيلي ، از جمله دكترا و مدرك خارج از كشور غربي (آمريكا و انگليس) شده است.
تدريس زبان انگليسي در تايوان تجارت بزرگي است ، و تايوان به عنوان بخشي از پروژه خود براي تقويت مجدد معجزه تايوان ، با هدف تبديل شدن به يك كشور سه زبانه - تسلط به زبان ماندارين ، تايواني و انگليسي ، يك تجارت بزرگ است.
فرهنگ عامهتلفن هاي همراه در تايوان بسيار محبوب هستند. ميزان نفوذ موبايل تقريباً بيش از 100٪ است. [نياز به منبع] تلفن ها در تايوان به دليل استفاده زياد از آنها ، عملكردهاي بسياري دارند و ارزان تر مي شوند.
كافي نت ها در بين نوجوانان بسيار محبوب هستند. آنها اغلب غذا مي فروشند. بسياري از گيمرها هنگام استفاده از اينترنت غذا مي خورند. بسياري از والدين و معلمان نگران مدت زماني هستند كه جوانان در كافي نت ها مي گذرانند.
يكي از شناخته شده ترين چهره هاي سينماي تايوان كارگردان آنگ لي است كه در غرب نيز فيلم ساخته و برنده جايزه اسكار شده است. برخي از هنرمندان محبوب پاپ در تايوان شامل ليهوم وانگ ، جي چو ، جولين تساي و ديويد تائو هستند. برخي از آنها شهرت بين المللي پيدا كرده اند و تورهاي آسيايي مانند ژاپن ، مالزي و سنگاپور را تور كرده اند. از آنجا كه تايوان به دليل صحنه هاي سرگرمي خود بسيار شناخته شده است ، برخي از ايستگاه هاي تلويزيوني اين كشور استعداديابي را براي يافتن استعدادهاي جوان و جوان براي پيوستن به خانواده بزرگ فرهنگ پاپ در اينجا ترتيب داده اند. برخي از گروههاي موفق مانند S.H.E در استعداديابي شكل گرفتند.
فرهنگ هيپ هاپ از ايالات متحده ، انگلستان و ژاپن نيز در تايوان رونق گرفت. J-pop ، G-Unit و Eminem نيز بسيار محبوب هستند. در اين روند ، تايوان چندين هنرمند هيپ هاپ توليد كرد ، از جمله Dog G ، MC HotDog ، Machi و L.A. Boyz.تايواني شدن فرهنگ تايوان از زمان دموكراتيك شدن در دهه هاي 1980 و 1990 روندي بوده است. در سال 2000 ، پس از نيم قرن حاكميت حزب كومينتانگ چين (KMT) ، اولين تغيير دموكراتيك احزاب حاكم در تايوان با انتخاب چن شوي بيان و حزب پيشرو دموكراتيك (DPP) تايوان محور او اتفاق افتاد ، كه مهمترين گام به سوي تايوانيزه شدن. در حالي كه به طور كلي KMT ، حزب سياسي مهم ديگر ، بيش از گذشته در ارتقا autonom خودمختاري فرهنگي تايوان گشوده است ، DPP تايوان سازي را به عنوان يك كليدي در بستر سياسي خود قرار داد. سياست هاي دولت چن شامل اقدامات طراحي شده براي تمركز بر تايوان ضمن تأكيد نكردن بر روابط فرهنگي و تاريخي با چين بود.
برچسب: ،